A tanfolyam 3 nagy részből áll össze
JAVA SE programozás modul
A JAVA programozás alapjait tanuljuk meg, feltétlen szükséges az EE és Android programozáshoz.
JAVA EE alapjai modul
JAVA Enterprise Edition – A nagyvállalati igényekre kifejlesztett szolgáltatások, API-k és protokolok gyüjtémenye. pl.: A legtöbb online banking felület ilyen technológiával készül
Android programozás modul
A világon több milliárd mobil- és egyéb eszközökön (tv, óra, autó elektronika, stb…) fut a Google Android rendszere. Erre a platformra is JAVA-ban irhatunk alkalmazásokat.
Java SE – az alapok
Fejlesztőkörnyezet telepítése
A fejlesztéshez használt programokat és eszközöket telepítjük. NetBeans és IntelliJ IDEA IDE-kel fogunk dolgozni.
Az alapok
Változók, adattípusok, vezérlési szerkezetek és ciklusok (if, switch, for, while, do-while), tömbök
Struktúrált programozás és algoritmusok
Függvények írása és használata, alapvető programozási tételek, algoritmusok: összegzés, eldöntés, kiválasztás, lineáris keresés, megszámlálás, rendezések
OOP - Objektum Orientált Programozás
Osztályok, objektumok fogalma, öröklés, zártság, getter és setter metódusok, polimorfizmus,interface-k, overloading
Java osztályok használata
Kivételkezelés(Exception osztály), String, StringBuilder, StringBuffer, filekezelés a JAVA nyelvben, streamek byte és karakter alapú streamek, szöveges fájlok kezelése(olvasás, írás), zip be- és kitömörítés, ini file kezelés, Properties osztály, File osztály könyvtárak listázása,másolás, törlés, átnevezés, stb… , garbage collector, out, err, in
Fájlkezelő programot írunk (listázás, elindítás, tartalom betöltése, másolás, törlés, tömörítés, stb…)Collections framework
Set, List, Map, Queue, ArrayList, Stack, HashSet, Vector
Generics
EnumokAdatbázis kezelés - JDBC és DAO
Adatbázis-kezelés a JAVA nyelvben (java.sql csomag)
relációs adatbázisok, SQL alapok
Java és az adatbázis kapcsolata JDBC, Kapcsolódás az adatbázishoz, táblákhoz és az adatok listázása, 4 alap művelet – CRUD, DAO elv használata a gyakorlatbanSwing - grafikus felület készítése
Swing komponensek: Label, Textfield, TextArea, PasswordField, Scrolbar, Button, ToggleButton, Combobox, Konténerek,
FileChooser (File kiválasztó) MenuBar, Menu, MenuItem, Layoutok, List, Table
Adatbázis alapú, grafikus felülettel rendelkező megrendeléseket és azok megrendelőit nyilvántartó program készítéseJAVA FX 2
A JAVA grafikus felületek újragondolása!
Betekintés a JAVA FX világába. JAVA 8 és lambda.
Stage, Scene, Layoutok
FX komponensek, ObservableList
JAVA FX 2 és a CSS
FX SceneBuilder 2 használata
FXML és Controller használata
Java Haladó és Java Enterprise Edition
Haladó swing komponensek
Swing Worker, többszálú grafikus alkalmazások
Look&Feel, i18n – nemzetköziesítés
Rajzolt felületek készítéseSzálkezelés és hálózatos kommunikáció
Thread osztály és Runnable interface, szinkronizálás, késleltetés
Hálózati kommunikáció, socketek használata
Chat program készítése Külön szerver és kliens alkalmazás írásXML, Log4j, JUnit és további haladó eszközök
XML Feldolgozás – SAX, Stax és JDOM
Loggolás a Log4J segítségével – loggerek és appenderek
Unitteszek a JUnit használatával
Reguláris kifejezések
Levélküldés a JAVA Mail API
Jelentések készítése – Jasper Report használatával – nyomtatás, exportálás(PDF, HTML, XLSX)
Apachee POI – Excel (xls, xlsx) formátum használata, előállításaBevezetés a JAVA EE világába
A JavaEE környezet megismerése
JavaEE komponensek
Többrétegű architektúra – MVC alaplevek
JavaEE alkalmazás felépítése Annotációk
Fejlesztési életciklus és szerepkörök
Servlet container és Alkalmazásszerverek – Tomcat és GlassFish telepítéseWeboldalak
Betekintés a webes világba, a HTML nyelv és CSS megismerése
Servlet technológia
Servlet életciklus, doPost, doGet metódusok
HTML információk küldése
Fileok feltöltése, adatbázis kapcsolat servlet segítségével
Request és Session használata a szervletben
Login servlet írásaJSP, EL, JSTL megismerése
JSP technológia
JSP EL – Expression Language javaBean és JSP kapcsolata
JSTL – Java Standard Tag Library
JSP és Servlet kapcsolata – MVC alkalmazása a gyakorlatban
DeploymentJSF, JavaScript, AJAX
JSF működési elve
Navigáció JSF segítségével
JSF UI komponensek
AJAX lehetőségek a JSF-benORM - Hibernate
ORM rendszerek elmélete
Adatbázis-kezelés Hibernate segítségével, POJO-k, Annotációk és XML
Hibernate HQL és Criteria használataEJB 3.0 - az EE lelke
Enterprise JavaBeans (stateless és statefull session beanek), Helyi és távoli elérés
Aszinkron és szinkron elérés, Contexts and Dependency Injection
JPA – Java Persistence API használata
Adatbázis entitás készítése és használata, Entitások közötti kapcsolatok
JPQL – Java Persistence Query Language
Tranzakciókezelés, CMT és BMT
WebServicek készítése és használataJAAS framework
JAVA EE és a biztonság – Authorizáció és authentikáció a JAVA EE-ben
Android programozás
Az Android alapjai
Android SDK
Android Studio telepítése, használatának megismerése – LogCat, File Explorer, Devices, EmulatorGrafikus felület megismerése
Layout-ok
UI komponensek, grafikai elemek
Toast, Notification
AlertDialog, XML leírók
Menük, ListView és Adapterek
Különböző kijelző méretek, felbontások és nyelvek támogatása, Resources használataRajzolás és bevitel, játékok
Háttérszálak használata
Rajzolás Canvas-re
Érintőképernyő kezelése Touch és Multitouch, gesztusokSzenzorok használata
Szenzoradatok elérése a gyakorlatban
Különféle szenzorok lekérdezése, elérése és használata
pl.: Accelerometer, Orientation szenzor Magneticfield, ProximityAdattárolás
SharedPreference
Belső tároló
Külső tároló (SD kártya)
SQLite
PreferenceActivity
Kommunikáció külső adatbázis szerverrelWidgetek és Servicek
Widget korlátai
A Widgetek működési elve
Service-ek életciklusa
Service készítése és indításaGPS és helymeghatározás
Helymeghatározás lehetőségei Androidon
Nehézségek, best practices
Programozása gyakorlatban
Proximity alertTérkép kezelés, Maps activity
Google Maps API kulcs beszerzése
MapView irányítása
Rétegek és pontok elhelyezése térképre
Útvonal rajzolása
GeókódolásTelefonia és média kezelés
Hívásindítás és fogadás
SMS küldés és fogadás
Képek készítése, mentése és megjelenítése
Videókkészítése, mentése és megjelenítése
Hang felvétel készítése és hangok lejátszásaOptimalizálás és közzététel a Play-en
Hatékony programkód
Akkumulátorkímélő alkalmazások
Alkalmazás exportálása (felkészítése, aláírása)
Közzététel