A tanfolyam 3 nagy részből áll össze

JAVA SE programozás modul

A JAVA programozás alapjait tanuljuk meg, feltétlen szükséges az EE és Android programozáshoz.

JAVA EE alapjai modul

JAVA Enterprise Edition – A nagyvállalati igényekre kifejlesztett szolgáltatások, API-k és protokolok gyüjtémenye. pl.: A legtöbb online banking felület ilyen technológiával készül

Android programozás modul

A világon több milliárd mobil- és egyéb eszközökön (tv, óra, autó elektronika, stb…) fut a Google Android rendszere. Erre a platformra is JAVA-ban irhatunk alkalmazásokat.

Java SE – az alapok

  • Fejlesztőkörnyezet telepítése

    A fejlesztéshez használt programokat és eszközöket telepítjük. NetBeans és IntelliJ IDEA IDE-kel fogunk dolgozni.

  • Az alapok

    Változók, adattípusok, vezérlési szerkezetek és ciklusok (if, switch, for, while, do-while), tömbök

  • Struktúrált programozás és algoritmusok

    Függvények írása és használata, alapvető programozási tételek, algoritmusok: összegzés, eldöntés, kiválasztás, lineáris keresés, megszámlálás, rendezések

  • OOP - Objektum Orientált Programozás

    Osztályok, objektumok fogalma, öröklés, zártság, getter és  setter metódusok, polimorfizmus,interface-k, overloading

  • Java osztályok használata

    Kivételkezelés(Exception osztály), String, StringBuilder, StringBuffer, filekezelés a JAVA nyelvben, streamek byte és karakter alapú streamek, szöveges fájlok kezelése(olvasás, írás), zip be- és kitömörítés, ini file kezelés, Properties osztály, File osztály könyvtárak listázása,másolás, törlés, átnevezés, stb… , garbage collector, out, err, in
    Fájlkezelő programot írunk (listázás, elindítás, tartalom betöltése, másolás, törlés, tömörítés, stb…)

  • Collections framework

    Set, List, Map, Queue, ArrayList, Stack, HashSet, Vector
    Generics
    Enumok

  • Adatbázis kezelés - JDBC és DAO

    Adatbázis-kezelés a JAVA nyelvben (java.sql csomag)
    relációs adatbázisok, SQL alapok
    Java és az adatbázis kapcsolata JDBC, Kapcsolódás az adatbázishoz, táblákhoz és az adatok listázása, 4 alap művelet – CRUD, DAO elv használata a gyakorlatban

  • Swing - grafikus felület készítése

    Swing komponensek: Label, Textfield, TextArea, PasswordField, Scrolbar, Button, ToggleButton, Combobox, Konténerek,
    FileChooser (File kiválasztó) MenuBar, Menu, MenuItem, Layoutok, List, Table
    Adatbázis alapú, grafikus felülettel rendelkező megrendeléseket és azok megrendelőit nyilvántartó program készítése

  • JAVA FX 2

    A JAVA grafikus felületek újragondolása!
    Betekintés a JAVA FX világába. JAVA 8 és lambda.
    Stage, Scene, Layoutok
    FX komponensek, ObservableList
    JAVA FX 2 és a CSS
    FX SceneBuilder 2 használata
    FXML és Controller használata

Java Haladó és Java Enterprise Edition

  • Haladó swing komponensek

    Swing Worker, többszálú grafikus alkalmazások
    Look&Feel, i18n – nemzetköziesítés
    Rajzolt felületek készítése

  • Szálkezelés és hálózatos kommunikáció

    Thread osztály és Runnable interface, szinkronizálás, késleltetés
    Hálózati kommunikáció, socketek használata
    Chat program készítése Külön szerver és kliens alkalmazás írás

  • XML, Log4j, JUnit és további haladó eszközök

    XML Feldolgozás – SAX, Stax és JDOM
    Loggolás a Log4J segítségével – loggerek és appenderek
    Unitteszek a JUnit használatával
    Reguláris kifejezések
    Levélküldés a JAVA Mail API
    Jelentések készítése – Jasper Report használatával – nyomtatás, exportálás(PDF, HTML, XLSX)
    Apachee POI – Excel (xls, xlsx) formátum használata, előállítása

  • Bevezetés a JAVA EE világába

    A JavaEE környezet megismerése
    JavaEE komponensek
    Többrétegű architektúra – MVC alaplevek
    JavaEE alkalmazás felépítése Annotációk
    Fejlesztési életciklus és szerepkörök
    Servlet container és Alkalmazásszerverek – Tomcat és GlassFish telepítése

  • Weboldalak

    Betekintés a webes világba, a HTML nyelv és CSS megismerése

  • Servlet technológia

    Servlet életciklus,  doPost, doGet metódusok
    HTML információk küldése
    Fileok feltöltése, adatbázis kapcsolat servlet segítségével
    Request és Session használata a szervletben
    Login servlet írása

  • JSP, EL, JSTL megismerése

    JSP technológia
    JSP EL – Expression Language javaBean és JSP kapcsolata
    JSTL – Java Standard Tag Library
    JSP és Servlet kapcsolata – MVC alkalmazása a gyakorlatban
    Deployment

  • JSF, JavaScript, AJAX

    JSF működési elve
    Navigáció JSF segítségével
    JSF UI komponensek
    AJAX lehetőségek a JSF-ben

  • ORM - Hibernate

    ORM rendszerek elmélete
    Adatbázis-kezelés Hibernate segítségével, POJO-k, Annotációk és XML
    Hibernate HQL és Criteria használata

  • EJB 3.0 - az EE lelke

    Enterprise JavaBeans (stateless és statefull session beanek), Helyi és távoli elérés
    Aszinkron és szinkron elérés, Contexts and Dependency Injection
    JPA – Java Persistence API használata
    Adatbázis entitás készítése és használata, Entitások közötti kapcsolatok
    JPQL – Java Persistence Query Language
    Tranzakciókezelés, CMT és BMT
    WebServicek készítése és használata

  • JAAS framework

    JAVA EE és a biztonság – Authorizáció és authentikáció a JAVA EE-ben

Android programozás

  • Az Android alapjai

    Android SDK
    Android Studio telepítése, használatának megismerése – LogCat, File Explorer, Devices, Emulator

  • Grafikus felület megismerése

    Layout-ok
    UI komponensek, grafikai elemek
    Toast, Notification
    AlertDialog, XML leírók
    Menük, ListView és Adapterek
    Különböző kijelző méretek, felbontások és nyelvek támogatása, Resources használata

  • Rajzolás és bevitel, játékok

    Háttérszálak használata
    Rajzolás Canvas-re
    Érintőképernyő kezelése Touch és Multitouch, gesztusok

  • Szenzorok használata

    Szenzoradatok elérése a gyakorlatban
    Különféle szenzorok lekérdezése, elérése és használata
    pl.: Accelerometer, Orientation szenzor Magneticfield, Proximity

  • Adattárolás

    SharedPreference
    Belső tároló
    Külső tároló (SD kártya)
    SQLite
    PreferenceActivity
    Kommunikáció külső adatbázis szerverrel

  • Widgetek és Servicek

    Widget korlátai
    A Widgetek működési elve
    Service-ek életciklusa
    Service készítése és indítása

  • GPS és helymeghatározás

    Helymeghatározás lehetőségei Androidon
    Nehézségek, best practices
    Programozása gyakorlatban
    Proximity alert

  • Térkép kezelés, Maps activity

    Google Maps API kulcs beszerzése
    MapView irányítása
    Rétegek és pontok elhelyezése térképre
    Útvonal rajzolása
    Geókódolás

  • Telefonia és média kezelés

    Hívásindítás és fogadás
    SMS küldés és fogadás
    Képek készítése, mentése és megjelenítése
    Videókkészítése, mentése és megjelenítése
    Hang felvétel készítése és hangok lejátszása

  • Optimalizálás és közzététel a Play-en

    Hatékony programkód
    Akkumulátorkímélő alkalmazások
    Alkalmazás exportálása (felkészítése, aláírása)
    Közzététel

Honlapunk sütiket használ, kérjük kattintson az "elfogad" gombra. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás